Жовтень 2024 року

У жовтні 2024 року команда проєкту Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка (ДДПУ) представила Положення щодо впровадження мікрокваліфікацій – чіткі та прозорі інституційні механізми надання, отримання та визнання мікрокваліфікацій, що відповідають рекомендаціям Національного агенства кваліфікацій України. Дане положення уможливлює створення гнучких освітніх траєкторій навчання для майбутніх здобувачів мікрокваліфікацій.

Січень 2025 року

13 січня 2025 року відбулося офіційне відкриття медіастудії ДДПУ, яка була створена в рамках проєкту CRED4TEACH. Медіастудія обладнана сучасними цифровими інструментами і є важливим центром для створення якісного відео- та аудіоконтенту для масових відкритих онлайн-курсів (MOOC). Основні завдання медіастудії:

  • розробка та створення навчальних матеріалів для онлайн-курсів (відеолекції, текстові матеріали, графіка, інтерактивні завдання);
  • впровадження нових методів і технологій навчання;
  • розробка освітніх курсів, що допомагають викладачам та студентам різних рівнів підвищити свою кваліфікацію або отримати нові навички для кар’єрного зростання;
  • підтримка і провайдинг освітніх курсів;
  • надання технічної підтримки користувачам.

Травень 2025 року

Команда ДДПУ розробила програму пілотної мікрокваліфікації: “Вчитель в інклюзивноосвітньому середовищі” та освітній онлайн-курс у форматі МООС. Пілотні мікрокваліфікації відіграють трансформаційну роль у впровадженні системи мікрокваліфікацій по всій Україні, пропонуючи нові можливості для педагогів, які прагнуть професійного зростання та спеціалізованих навичок.

Мікрокваліфікація з інклюзивної освіти спеціально розроблена для педагогів, які прагнуть поглибити свої знання та вміння роботи з учнями з особливими освітніми потребами. Учасники курсу:

  • отримають глибокі знання про концепції та практичні аспекти інклюзивної освіти в Україні та закордоном;
  • дізнаються про особливості роботи з дітьми з різними видами освітніх потреб та про організацію навчального простору в інклюзивному середовищі;
  • ознайомляться з ефективними стратегіями та підходами до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Дана пілотна мікрокваліфікація є важливим внеском ДДПУ у зміцнення інклюзивної освіти в Україні. Вона спрямована на розширення можливостей вчителів, які невтомно прагнуть створити безбар’єрне освітнє середовище для всіх учнів, надихне вчителів на нові ідеї та ефективні рішення у щоденній педагогічній практиці.


Заходи з поширення інформації про результати проєкту

Поширення інформації про проєкт включало презентації досягнень CRED4TEACH в Україні та програм пілотних мікрокваліфікацій на національних і міжнародних освітніх заходах:

  • “Мікрокваліфікації як виклик традиційній освіті (CRED4TEACH)” – Освітній форум Львівщини «Профільна освіта: візія розвитку співпраці академічних ліцеїв та закладів вищої освіти» (к.пед.н. І. Гриник), березень 2025 року. https://dspu.edu.ua/news/profilna-osvita-viziya-rozvytku-spivpraci-akademichnyh-liceyiv-ta-zakladiv-vyshhoyi-osvity/
  • “Чи готові вчителі в Україні здобувати мікрокваліфікації у форматі МООС в умовах війни?” – FORUM SOIS 2025 “Розбудова єдиного відкритого інформаційного простору освіти впродовж життя” (к.біол.н. Н. Гойванович), березень 2025 року. https://science.uepa.karazin.ua/wp-content/uploads/2025/03/Info-Forum-SOIS-2025.pdf
  • “Здобуття мікрокваліфікацій – інноваційний шлях професійного розвитку педагогів” – Всеукраїнська науково-практична конференція “Актуальні проблеми природничих наук та їх викладання в закладах освіти” (к.біол.н. Н. Гойванович), травень 2025 року. https://pnmn.rshu.edu.ua/news/aktualni-problemy-pryrodnychyh-nauk-ta-yih-vykladannya-v-zakladah-osvity

Наступні кроки

Безпосереднім наступним етапом проєкту є реалізація пілотної мікрокваліфікації, що дозволить подальше тестування та вдосконалення нашого інноваційного підходу до професійного розвитку вчителів.

By mp