Дрогобицький державний педагогічний університет ім. Іванна Франка є учасником міжнародного проекту Erasmus+ з розвитку потенціалу вищої освіти CRED4TEACH «Мікрокваліфікації, здобуті на основі MOOC для професійного розвитку вчителів». CRED4TEACH – це коротка назва Erasmus+ проєкту (учасниками є 15 закладів вищої освіти та установ з Німеччини, Чорногорії, Албанії, Туреччини, Португалії, Естонії та України), реалізація якого стартувала у вересні 2023 року.
Бюджет проєкту становить 700000 євро, бюджет Дрогобицького університету – 51 000 євро. Метою проєкту є розробка та впровадження мікрокваліфікацій, здобутих на основі масових відкритих онлайн курсів (МВОК) для покращення професійного розвитку вчителів у трьох країнах: в Албанії, Чорногорії та в Україні.
Ринок праці потребує швидких, гнучких рішень для отримання нових знань, навичок та компетенцій. Мікрокваліфікації – це інструмент, який дозволяє отримати необхідні навички за короткий час. Мікрокваліфікація означає запис результатів навчання, які особа отримала після невеликого обсягу навчання. Ці результати будуть оцінюватися за прозорими та чітко визначеними критеріями. Використовуючи мікрокваліфікації, заклади освіти можуть пропонувати слухачам більш спеціалізовані та короткострокові навчальні курси, які відповідають конкретним потребам роботодавців і ринку праці.
Надзвичайно важливим етапом реалізації проєкту стало відкриття 13 січня медіастудії, яка дає можливість університетові реалізувати завдання з розробки та впровадження МВОК. Студію розроблено та оснащено сучасними цифровими засобами та технологіями для створення відкритих онлайн-курсів. В комплект обладнання входить: потужний персональний комп’ютер для редагування масових відкритих онлайн-курсів; 2 ноутбуки; камера для зйомки відеоматеріалів; 2 комплекти студійних світильників; інше допоміжне обладнання для створення якісного відеоконтенту та ліцензійне програмне забезпечення.
Основна мета медіастудії: розробка та створення навчальних матеріалів для онлайн-курсів (відеоуроки, текстові матеріали, графіка, інтерактивні елементи та завдання); впровадження нових методів і технологій навчання; розробка освітніх програм, які допомагають викладачам та студентам різного рівня підвищити кваліфікацію або отримати нові навички для кар’єрного росту; просування створених курсів; забезпечення технічної підтримки користувачів.
У присутності колективу університету, членів команди проєкту Erasmus+ CRED4TEACH та студентів медіастудію відкрила ректорка ДДПУ, професорка Валентина Бодак, яка наголосила на важливості участі у міжнародних проєктах, закликала широку академічну спільноту активно співпрацювати та використовувати цифрові засоби та новітні технології для створення сучасного освітнього контенту для розвитку педагогічної освіти в Україні. Координатор проекту від ДДПУ, проректор, доцент Ігор Гриник презентував проєкт CRED4TEACH та доповів про основні етапи та результати його реалізації. Члени команди-учасниці проєкту (проф. Світлана Гірняк, проф.Тетяна Пантюк, проф. Ореста Карпенко, доц. Христина Войтович, доц. Наталія Гойванович, доц. Марія Заміщак, доц. Леся Перхун) поділилися своїми враженнями від участі у його реалізації і наголосили на важливості здобутого досвіду у професійній діяльності.
Від початку виконання проєкту команда науково-педагогічних працівників Дрогобицького педагогічного університету пройшла стажування з розробки відкритих онлайн курсів, здобула відповідні навички і знання, що підтверджено сертифікатами, виданими ЗВО Туреччини і Португалії, які мають значний досвід у цій діяльності.
Завершено один із основних етапів реалізації проєкту – розробка національних рамок, які регулюватимуть на законодавчому рівні механізми надання, отримання та визнання мікрокваліфікацій в Україні, Албанії та Чорногорії. Розроблені національні рамки містять інформацію про мікрокваліфікації, їх переваги, загальні принципи розробки та впровадження, організацію навчання та сертифікацію їх результатів. Значна увага приділяється якості мікрокваліфікацій та їх місцю в національних системах кваліфікації.
Черговим важливим етапом проєкту CRED4TEACH став розвиток інституційних рамок в університетах-партнерах на основі національних рекомендацій. На сьогоднішній день університетами-учасниками проєкту розроблено інституційні нормативні документи, які регламентують механізми надання, отримання та визнання мікрокваліфікацій, проведено низку зустрічей та науково-практичних конференцій.
Наступним етапом проєкту є розробка і впровадження пілотного онлайн-курсу кожним університетом з присвоєння відповідної мікрокваліфікації. У даний час команда ДДПУ працює над розробкою масового відкритого онлайн-курсу «Асистент вчителя в інклюзивному середовищі», який буде доступним для педагогічних працівників в рамах проходження курсів підвищення кваліфікації.
Основні переваги впровадження мікрокваліфікацій – короткострокове навчання (мікрокваліфікацію можна отримати набагато швидше, ніж традиційні дипломи); практична орієнтація (мікрокваліфікації зосереджені на розвитку практичних навичок, необхідних для повсякденної роботи); гнучкість (мікрокваліфікації можна здобувати онлайн у власному темпі, що робить їх доступними для людей з різним способом життя), доступність (мікрокваліфікації зазвичай дешевші, ніж традиційна освіта).









