Традиційне (індивідуальне) навчання під кервіництвом наукового керівника (т.зв. модель “вчитель-учень”)

  • Допуск до навчання згідно з порядком навчання в аспірантурі

Подальша інформація:

 

Міжнародні програми для аспірантів DAAD та DFG

  • З 2001: спільна відповідальність програми “Аспірантура у ВНЗ Німеччини (PHD)”, змістове оформлення з боку DAAD
  • Мета: втілення відповідних рекомендацій Наукової ради та Конференції ректорів вищої школи відносно реформи аспірантури
  • Підвищення інтересу з боку іноземців та конкурентоспроможності аспірантури в Німеччині для висококваліфікованих науковців з Німеччини та з-за кордону (бажаний відсоток іноземців – 30%) завдяки краще структурованому та більш інтенсивному навчанню в аспірантурі
  • Створення аспірантських програм міжнародного спрямування в найкращих дослідницьких центрах
  • Обмеження строку навчання в аспірантурі та оптимальне наукове керівництво (з письмово укладеною відповідальністю ВНЗ за аспірантів)
  • Зарахування міжнародних дипломів
  • Можливість навчання англійською
  • Підтримка міждисциплінарного діалогу
  • Після чотирьох відбіркових турів залишилося загалом 50 міжнародних програм для аспірантів, які підтримуються
  • Увага: під PHD мається на увазі програма підтримки ВНЗ як пошукачів, а не індивідуальні програми

Подальша інформація:

 

Центри підготовки аспірантів DFG

  • Доповнення до традиційної форми індивідуального наукового керівництва:
    Центри підготовки аспірантів (Graduiertenkollegs) обмежені за тривалістю та за тематикою заклади при ВНЗ для підтримки молоді, зацікавленої у науці, через залучення їх до досліджень (орієнтоване на дослідження поєднання досліджень та навчання)
  • Як правило, до центру підготовки аспірантів входять 10-15 викладачів ВНЗ та до 30 учасників, з яких 12-15 отримують стипендію DFG
  • На сьогодні в Німеччині існує 297 центрів підготовки аспірантів, з них 28 є міжнародними (за станом на 2004 рік)

Подальша інформація: http://www.dfg.de/forschungsfoerderung/koordinierte_programme/ graduiertenkollegs/listen.html

 

Спеціальні дослідні відділи DFG

  • Спеціальні дослідні відділи є створеними на тривалий час науковими закладами при ВНЗ, у яких науковці співпрацюють в рамках міждисциплінарної програми досліджень
  • На сьогодні (01/2006) підтримуються 266 спеціальних дослідних відділів у загалом 57 ВНЗ
  • В доповнення програми – так звані “групи молоді” у спеціальних дослідних відділах: дають можливість молодим діячам науки провести самостійні дослідження у обмежений проміжок часу (для підтримки необхідні видатні наукові якості)

Подальша інформація: http://www.dfg.de/forschungsfoerderung/koordinierte_programme/ sonderforschungsbereiche/liste/sfb_gesamt.html

 

Міжнародні дослідні школи ім. Макса Планка

  • Центри для видатних діячів науки у певних інновативних та міждисциплінарних галузях науки (напр., нейромедицина, молекулярная биология, информатика)
  • Аспірантські программі міжнародних дослідних школ ім. Макса Планка пропонують чудові можливості навчання та проведення досліджень для випускників, які цікавляться наукою, з Німеччини та з-за кордону
  • Чітко визначені наукові завдання та робота над спільними темами сприяють тісній співпраці аспірантів у дослідницьких групах.
  • Особливе значення покладається на міжнародну співпрацю (бажаний відсоток іноземців: 50%)
  • На сьогодні в Німеччині існує 37 міжнародних дослідних школ ім. Макса Планка (за станом на 03/05)

Подальша інформація: http://www.mpg.de/instituteProjekteEinrichtungen/schoolauswahl/index.html

 

Аспірантські школи федеральних земель

  • Північний Рейн-Вестфалія: з зимового семестра 2001/2002: 7 аспірантських шкіл
  • Нижня Саксонія: 10 аспірантських шкіл (за станом на 01/2006)
  • Баварія: створення 26 елітних навчальних програм, серед них 10 міжнародних аспірантських коледжів (за станом на 2006 рік)
  • Подальша ініціатива федеральних земель: напр., Бремен, Аспірантська школа соціальних наук університету м. Бремен (з 2002)
  • Мета: підтримка висококваліфікованих діячів науки з Німеччини та з-за кордону при оптимальних умовах, за англо-американським зразком
  • Структурована післядипломна освіта в формі аспірантури (орієнтованої на дослідження), інтенсивне індивідуальне наукове керівництво над диссертацією, а також підготовка аспірантів до роботи в міждисциплінарних та міжнародних наукових проектах
  • Як правило, міждисциплінарний взаємовплив багатьох факультетів
  • Міжнародне спрямування (переважно англомовні програми)
  • Аспірантські школи, на відміну від центрів підготовки аспірантів (які є тимчасовими закладами), мають бути складовою частиною університетів і, таким чином, постійно впливати на формування структури досліджень та викладання.

Подальша інформація:

 

Мережа біологічних та медичних аспірантських програм

  • Всенімецьке об´єднання більш ніж десяти міжнародних аспірантських програм біологічного та медичного спрямування
  • Існує з 2002 року
  • Представництво: на сьогодні – Медичний інститут м. Ганновер
  • Обговорення фахової тематики
  • Встановлення загальних стандартів (акредитація)
  • Координація вступного процесу
  • Організація семінарів “соціальних вмінь” („soft skill“) та інших семінарів

Подальша інформація: http://www99.mh-hannover.de/kliniken/immun/phd-net/

 Подальша загальна інформація про проведення досліджень у Німеччині: www.daad.de/deutschland/forschung/04667.de.html

 

By vmp