П’ята історія циклу розповідей про академічну мобільність студентів інституту іноземних мов у весняному семестрі 2021/22 н.р. особлива, адже стосується міжнародної співпраці не тільки інституту, а університету в цілому. Йдеться про співпрацю з бельгійськими освітніми установами, яка плідно діє протягом останніх років у площині природничих та соціальних наук. Зокрема, в Інтернет просторі рясно висвітлено науково-навчальні обміни з Університетом прикладних наук VIVES. Разом з іншими студентами нашої Alma mater провести цей семестр у Бельгії пощастило і студентці англійського відділення Ірині Козар (гр. АН-41Б), яка поділилась враженнями у відповідях на кілька запитань.

  • За якою програмою Ви навчались у Бельгії?

Я навчалась в місті Брюґґе за програмою Erasmus+. Хочу сказати, що це вже мій другий досвід навчання за цією програмою академічної мобільності: раніше я була студенткою Жешувського університету (Польща). Тепер я відкрила для себе нову країну, центр Європейського Союзу – Бельгію. Програма називалася V.I.C.K.I.E. – VIVES INTERNATIONAL CLASSROOM KEYS IN EDUCATION. Саме завдяки їй я мала змогу розвивати педагогічні фахові уміння. Метою програми було вдосконалення мовленнєвої та міжкультурної компетенцій, що забезпечує особистісне зростання та міжнародні знання, пов’язані з освітою.

  • Чи важко навчатись за кордоном?

Якщо всі роки навчання ти удосконалюєш знання іноземної мови, тоді за кордоном тебе чекає високий результат і ти почуваєш себе комфортно в іншомовному середовищі. Навчання цікаве. У Бельгії цінують роботу в команді, тож готують тебе до командної роботи. Але мені більш імпонує наш підхід до навчання з індивідуальними завданнями. Адже в індивідуальній роботі я можу проявитись як особистість, а не як частина механізму. Тому, вирушаючи на навчання по обміну, будьте готові постійно виконувати завдання зі студентами та вчитись працювати в команді.

  • Які предмети Ви вивчали?

У Бельгії для вивчення я мала різні предмети. Наприклад: Global issues and focus on Flanders and Europe, A broad view on education in Europe and Flanders, Diversity in/and education, Dutch language. Щоразу у нас були різні цікаві проєкти. Я брала участь в проєкті щодо правильного використання води, проводила експеримент на собі два тижні і навіть виробила корисну звичку. Також з іноземними студентами ми розробляли проєкт ідеальної школи та вчили нідерландську мову. Ми відвідували школу в Кортрейку і могли побачити, як у Бельгії влаштоване навчання дітей. Окрім цього, я брала участь в проєкті з глобальних проблем «Reduce marine pollution» та готувала дослідницьку роботу «Language based diversity». Навчання проводилось англійською мовою. Викладачі були завжди готові допомогти.

  • Чи передбачала програма педагогічну практику в школі?

Так, я мала шкільну практику. Напевно, це найцікавіший етап у всьому навчанні. Адже я мала змогу застосовувати знання на практиці. Також у нас була практика з українськими дітьми, яку можна назвати волонтерською діяльністю. Разом з іншими студентами ми адаптували діток до іноземного середовища, вчили іноземну мову, нідерландську. Кожне заняття було цікавим. Наша головна мета – допомогти батькам в адаптувати дітей до іншомовного середовища, допомогти у пошуку правильних рішень й шляхів розвитку дітей. На мою думку, дуже важливо навчитись впливати на мислення дитини. Роль вчителя – це навчити розуміти процес й правила життя: саме розуміти і шукати відповіді в майбутньому.

  • А щодо дозвілля?

У нас було достатньо часу, щоб поподорожувати. Університет організував поїздку в Гент, де ми чудово провели час. Зі студентами ми відвідали столицю Бельгії Брюссель. Також за цей період я встигла відкрити для себе такі нові країни, як Ірландію, Францію, Люксембурґ, Нідерланди та Австрію. Для мене це стало крутим досвідом та спогадами на все життя.  

Підсумовуючи, зазначу: саме завдяки програмі Erasmus я удосконалила свої знання з англійської мови і набула нових компетенцій. Та найголовніше – я знайшла чудових друзів, які стали моєю сім’єю на період навчання.

05 01 02 03 04Print

By vmp