5 червня 2020 року команда проекту Erasmus+ KA2 “UKROTHE” STUDY PROGRAMME OCCUPATIONAL THERAPY IN UKRAINE Дрогобицького державного педагогічного університету ім. І. Франка, Хмельницького національного університету і Придніпровська державної академії фізичної культури і спорту разом із партнерами з Бельгії, Португалії та Іспанії зустрілися в режимі відеоконференції з віце-президенткою Всесвітньої Федерації Ерготерапевтів (WFOT) Самантою Шанн (Великобританія).
Саманта Шанн представила учасникам зустрічі презентацію “Мінімальні Стандарти Освіти Ерготерапевтів” від Всесвітньої Федерації Ерготерапевтів (редакція 2016 року), в якій розкрила стратегію розвитку ерготерапії в світі, освітні вимоги до професії ерготерапевта відповідно до міжнародних стандартів. За словами віце-президентки WFOT, міжнародні стандарти не пропонують рецептів для розроблення освітніх програм з ерготерапії, позаяк кожна освітня програма повинна бути чутливою до місцевої культури і головним принципом програми з ерготерапії має бути підтримка прав людини. Саманта Шанн наголосила на важливості Мінімальних Стандартів Освіти для Ерготерапевтів від Всесвітньої Федерації Ерготерапевтів (WFOT) під час розроблення освітньої програми підготовки ерготерапевтів на рівні бакалаврату. Саме зміст цього документу і процес схвалення освітніх програм разом із моніторингом розвитку від Всесвітньої Федерації Ерготерапевтів забезпечують глобальний об’єднуючий підхід до розвитку навчальних планів якісних програм з ерготерапії початкового рівня, акцентуючи на інтерпретації місцевих контекстів і, водночас, враховуючи ширшу перспективу міжнародної практики.
Саманта Шанн вважає, що успіх кожної освітньої програми з ерготерапії в плані схвалення її WFOT залежатиме від того, наскільки філософія і мета програми будуть відповідати вимогам Мінімальних Стандартів Освіти для Ерготерапевтів від WFOT, і наскільки вона буде унікальною в світлі місцевого контексту.
Учасники проєкту обговорювали питання щодо перспективи підготовки бакалаврів з ерготерапії та фізичної терапії за окремими освітніми програмами у ЗВО України. Саманта Шанн проінформувала присутніх, що Всесвітня Федерація Ерготерапевтів (WFOT) активно веде переговори з Міністерством освіти і науки України в напрямку розділення підготовки фізичних терапевтів та ерготерапевтів на бакалаврському рівні вищої освіти відповідно до міжнародних вимог.
Модератор зустрічі та координатор проекту Шарон Схільварт (VIVES University of Applied Sciences) ознайомила учасників проєкту з підсумковим звітом за результатами інтерв’ю зі студентами і стейкхолдерами, які проводили команди українських ЗВО в рамках реалізації проєкту.
Досвідом складання навчальних планів для підготовки бакалаврів-ерготерапевтів поділився Жоакім Файяс – професор Porto Polytechnic Institute (Португалія), керівник програми з ерготерапії і спеціаліст з ерготерапії в педіатрії. Учасники зустрічі мали можливість ознайомитися з видами освітньої і навчальної діяльності, формами оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти в Porto Polytechnic Institute, з переліком дисциплін, які формують загальні та спеціальні компетентності ерготерапевтів і з методикою розподілу кредитів ECTS між загальними та спеціальними компетентностями і клінічною освітою (практикою) бакалаврів з ерготерапії.
Anne-Marie Denolf (VIVES University College (Brugge Бельгія) представила презентацію “Co-creation: manuals”, в якій розкрила суть методу співтворчості, що буде використовуватися командами проєкту під час створення посібників, яких має бути не менше десяти. Співтворчість – це форма співпраці, під час якої всі учасники впливають на процес і отримують відповідний продукт (результат). Anne-Marie Denolf вважає, що рівність учасників, відкритість і довіра, діалог, спільна позиція, ентузіазм, рішучість та зосередженість на результатах є умовою успішного спільного створення посібників.
Наступна зустріч у рамках реалізації проєкту Erasmus+ KA2 “UKROTHE” запланована на 24 червня 2020 р.
доц. Наталія Закаляк